Selecteer een pagina
 
content voor een maand

Vind je het lastig om elke week nieuwe en waardevolle content te delen? En weet je niet zo goed wat je precies moet delen? Dan heb ik nieuws voor je!

Je hebt namelijk maar één goed idee nodig.

Hieronder lees je hoe je met dit ene idee content maakt voor een maand (of meer).

Stap 1: Zorg voor een creatieve werkomgeving

Als je het lastig vindt om nieuwe content te maken voor je bedrijf, dan kan het helpen om je werkomgeving voor een paar uur te veranderen. Continu staren naar hetzelfde computerscherm of muur zorgt namelijk niet altijd voor de meest creatieve ideeën.

Het veranderen van werkplek kan er dus al voor zorgen dat weer verse inspiratie krijgt. Dus pak een notitieboek en wandel eens naar een bankje in het park. (Onderzoek laat zien dat een half uurtje wandelen super goed is voor je gezondheid.) Of kies een andere plek waar je je creativiteit de vrije loop kunt laten.

Stap 2: Vind de ‘Sweet Spot’ van jouw publiek

Wil je dat jouw content onweerstaanbaar en echt waardevol is? Dat jouw klanten en volgers elke dag even jouw website of social media bekijken om te checken of er nog iets nieuws op staat? Dan moet je de ‘Content Sweet Spot’ van jouw publiek vervullen.

De ‘Content Sweet Spot’ is een term waarmee je omschrijft wat jouw publiek het liefste leest, waar ze naar op zoek zijn en waar ze dus in geïnteresseerd zijn. Hiervoor moet je achterhalen welke problemen, uitdagingen en dilemma’s jouw klanten hebben.

Stel je bent een bruiloft fotograaf. Wat zijn dan de problemen waar jouw bruiden en bruidegoms tegenaan lopen?

Misschien…

  • Vinden ze het niet fijn om op de foto te moeten.
  • Willen ze er op hun best uitzien op hun bruiloft.
  • Zijn ze bang dat fotografie een (te) dure kostenpost voor ze is.
  • Zijn ze overweldigd door alle keuzes en mogelijkheden voor hun bruiloft.
  • Zijn ze gespannen voor hun trouwdag en weten ze niet goed hoe ze de fotomomenten op zo een drukke dag kunnen organiseren.

Etc. Etc.

Als je hiernaar kijkt, dan kan je concluderen dat jouw bruiden en bruidegoms zelfverzekerd en goed voorbereid willen zijn voor de fotografie op hun trouwdag.

Dát is jouw Content Sweet Spot.

Stap 3: Schrijf jouw Content Sweet Spot bovenaan jouw pagina.

Gefeliciteerd; je hebt nu één goed idee! En dat is alles wat je nodig hebt. Nu ga je een stap verder en leg ik je uit hoe je hier nu content uit kan maken voor minimaal één maand.


Stap 4: Deel je Content Sweet Spot op in kleine content stukjes

Je weet nu inmiddels wat je Content Sweet Spot is. Nu is het tijd om deze op te delen in kleine content stukjes.
Dit doe je op een gemakkelijke en doeltreffende manier, door het stellen van een vraag:

Welke vragen hebben mijn klanten (bruiden en bruidegoms) over hun Content Sweet Spot (zelfverzekerd en goed voorbereid willen zijn voor de fotografie op hun trouwdag)?

Bijvoorbeeld:

  1. Hoe zorg ik ervoor dat ik er zo fit mogelijk uitzie op mijn trouwdag?
  2. Welk type kapsels blijven het beste zitten?
  3. Wat is het beste moment om een familie foto in te plannen?
  4. Wat is het nut van een fotoshoot vóór de trouwdag, in plaats van op de trouwdag zelf?
  5. Moet ik een fotograaf de hele dag inhuren of voor een gedeelte?
  6. Maken fotografen ook filmpjes op de trouwdag?
  7. Hoe lang duurt een fotosessie op de trouwdag?
  8. Welke informatie heeft mijn fotograaf van mij nodig ter voorbereiding?
  9. Wanneer krijg ik mijn trouwfoto’s te zien?
  10. Kan een fotograaf ook een trouwboek maken?
  11. Eet mijn fotograaf ook mee of neemt hij/zij zelf eten mee?
  12. Hoe veel foto’s krijg ik uiteindelijk?

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar je snapt het principe.

>> Zo heb je van één idee 12 content onderwerpen gemaakt.


Elke vraag hierboven kan getransformeerd worden tot een blog. Deze blogs zijn super waardevol; want ze vervullen de Content Sweet Spot van jouw (potentiële) klanten. Vanuit elke blog kan je vervolgens weer meerdere andere content stukjes maken, zoals social media posts, podcasts of e-mail nieuwsbrieven.

Gerelateerde post: Hoe je content kan hergebruiken voor social media posts


Wil je nog een stapje verder?

Stap 5: Van content onderwerpen naar een content planning

Met al deze content onderwerpen kan je een volledige content planning uitwerken. Je kan nu voor de hele maand uitschrijven welke content je wanneer gaat delen. Dit kan je vervolgens allemaal voorbereiden, zodat je je content op een structurele manier blijft delen en niet ineens 2 weken lang niks deelt omdat je geen tijd hebt om content te maken.

Verdeel voor een content planning eerst de 12 content onderwerpen (blogs) over de maand. Dit zijn 3 blogs per week. Bepaal op welke dagen je deze blogs wilt delen.

Vervolgens kan je uit één blog altijd minimaal 3 andere content stukjes halen. Bv. een quote, een tip of een interessante term. Hier kan je bv. weer een Facebook post, e-mail nieuwsbrief, Instagram story, infographic of podcast over maken. Deze content stukjes kan je vervolgens ook weer verdelen over de maand, dus bepaal ook voor deze items wanneer je dit wilt gaan delen.

Zo creëer je binnen no time voldoende waardevolle content én een duidelijke planning, zodat je zelfs dagelijks content zou kunnen delen!

Fijne bijkomstigheid: vooruit werken

Door deze werkwijze zit je eigenlijk nooit zonder content ideeën en kan je zelfs een heel kwartaal vooruit plannen. Nu nog tijd maken om alle content te gaan ontwikkelen en alvast klaar te zetten.

Als je eenmaal gewend bent aan deze werkwijze dan word je steeds slimmer in het maken van content. Dan plan je bijvoorbeeld 2 dagen per maand in om content te maken en alles alvast klaar te zetten. Hierdoor hoef je er de rest van de week niet meer over na te denken, ben je consistent zichtbaar én kan jij je tijd besteden aan je core business!

Wil je nog meer structuur aanbrengen in je social media content en wil je vanuit een duidelijke strategie werken? Check dan wat de Social Media Planner voor jou kan betekenen!


Gratis content tips & downloads? Meld je aan:

    Meld je aan voor gratis downloads & content tips:

      Hello there!

      Ik ben Lynn

      Founder van She Talks Business!

      Een platform dat ik speciaal heb opgericht om andere ambitieuze jonge vrouwen te helpen hun business plannen te realiseren. Waste no more time & word lid van de VIP Newsletter om regelmatig tips, downloads & motivatie in je mailbox te ontvangen!

      Pin It on Pinterest