Selecteer een pagina
 

Social media kan je beste vriend zijn als ondernemer. Het is een bron van nieuwe klanten en interactie. Toch zien veel ondernemers het als een obstakel. Het is voor velen een ‘moetje’ en het komt vaak voor dat ondernemers niet goed weten hoe ze social media op een efficiënte en succesvolle manier in kunnen zetten.

Het gevolg is dat er tijd en aandacht aan diverse platformen wordt gegeven, zonder dat dit bedrijven iets oplevert. En dat is natuurlijk zonde van alle tijd die erin gestopt wordt. Misschien heb jij daardoor stiekem ook wel een hekel aan social media gekregen.

En dat is jammer. Want social media is een fantastisch middel voor jou om nieuwe klanten te vinden, om in gesprek te gaan met je klanten en om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen. De vraag is natuurlijk hoe je dit allemaal voor elkaar krijgt, op de meest tijdbesparende en effectieve manier.

Het belang van een social media strategie

En daar komt het belang van een duidelijke social media strategie om de hoek kijken.

“Een strategie is een plan waarmee je je doelstellingen realiseert. Om deze doelstellingen te bereiken, zal er een keuze moeten worden gemaakt uit mogelijke wegen en middelen.”

Met andere woorden: door het hebben van een strategie weet je exact waar je naartoe werkt, met welk doel je social media inzet, welke platforms relevant zijn voor jou en wat je maandelijks en wekelijks gaat posten.

De gevolgen van het werken zonder strategie

Werk je nog zonder strategie aan je social media zichtbaarheid? Dan plaats je waarschijnlijk iets op het moment dat het je uitkomt of dat je er toevallig aan denkt. Je vindt het dan waarschijnlijk ook moeilijk om te bedenken wat je precies moet plaatsen. Of je hebt de foto’s wel, maar je weet niet goed welke tekst erbij hoort. Of andersom. En de allergrootste misvatting is de gedachte ‘dat ik niks boeiends heb om te delen’. Want reken maar dat iedereen iets interessants heeft om te delen!

Het gevolg van deze aanpak? Dat is waarschijnlijk dat social media jou niks oplevert. Je krijgt er geen nieuwe klanten door, je leert niets nieuws over jouw klanten, er wordt weinig gereageerd op jouw posts en je volgers groeien minimaal. Het kost je eigenlijk alleen maar tijd en moeite. En dit kan absoluut anders, als je maar een duidelijke strategie en plan van aanpak hebt.

Hoe maak je een social media strategie?

De afgelopen jaren heb ik veel ondernemers mogen helpen met het maken van een social media strategie. Wil jij ook ontdekken:

  • Hoe je nieuwe klanten krijgt via social media?
  • Hoe je een concrete social media strategie voor jouw bedrijf maakt?
  • Hoe je social media structureel op een tijdbesparende en effectieve manier inzet?

Bestel dan de Social Media Planner en ga direct aan de slag!

nieuw lid

Hello there!

Ik ben Lynn

Founder van She Talks Business!

Een platform dat ik speciaal heb opgericht om andere ambitieuze jonge vrouwen te helpen hun business plannen te realiseren. Waste no more time & word lid van de VIP Newsletter om regelmatig tips, downloads & motivatie in je mailbox te ontvangen!

Pin It on Pinterest